Alicja Gala jest absolwentką Zespołu Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych I i II stopnia nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Obecnie jest studentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności śpiew solowy – kameralistyka w klasie dr hab. Eugenii Rozlach.
Z mężem Adrianem Galą tworzy duet wokalno – organowy, koncertujący i promujący muzykę przeznaczoną na ten skład. Efektem tej współpracy jest m. in. III miejsce na II Konkursie Muzyki Organowej i Organowo-Kameralnej Artem Cameralem Promovere w Mielcu. W 2019 r. została laureatką III miejsca na II Konkursie Wokalnym im. Carla Loewe w Szczecinie. Otrzymała również wyróżnienie (2012 r.) oraz III miejsce ex aequo (2014 r.) na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach.
Rozwijała swoje umiejętności w zakresie muzyki kameralnej w klasie kameralistyki prof. Mai Nosowskiej, prof. zw. dr hab. Krystyny Borucińskiej, prof. zw. dr hab. Katarzyny Jankowskiej, ad. dr Roberta Morawskiego, ad. dr Małgorzaty Trzaskalik–Wyrwa oraz dr hab. Bartosza Jakubczaka. Brała udział w kursach wokalnych u prof. Roberta Holzera, prof. Ireny Uss w 2017 r., Anny Mikołajczyk – Niewiedział w Lidzbarku Warmińskim w 2016 r., dr hab. Jolanty Janucik w Dusznikach Zdroju w 2015 r., w Nowym Sączu w 2014 i 2015 r., w Jarosławiu w 2013 r., w Janowcu w 2012 r., u prof. Włodzimierza Zalewskiego w Rheinbergu w 2015 r. oraz w warsztatach „Edward Grieg i jego czasy” z wybitnymi muzykami: Beryl Foster, Einar Røttingen i prof. Hilde Haraldsen – Sveen w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w 2015 r.
Wielokrotnie zapraszana była do udziału w ogólnopolskich festiwalach: XVI Tarnogórskie Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej, XV Wiosenne Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej w Pruszkowie (2019), XII Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Ars Musica w 2017, II Węgrowskim Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w 2017, Festiwal muzyki organowej i kameralnej w Skierniewicach w 2016 i 2017, V Letnie Koncerty Organowe i Kameralne Nałęczów 2015, Dzieci wspólnej Europy w Antwerpii w 2013. Dawała koncerty podczas ważnych uroczystości w IPPT PAN w 2016 i 2017 r.
W 2015 roku wykonała partię Medora w studenckiej inscenizacji opery „Orlando Paladino” J. Haydna. W tym samym roku brała udział w spektaklu „Suor Angelica” G. Pucciniego, w ramach Międzynarodowej Konferencji Puccini na głosy. Jako solistka współpracuje również z chórem In Laetitia, dając liczne koncerty: Koncerty poświęcone sakralnej twórczości Stanisława Moniuszki w 2019, Uroczyste kolędowanie w 2016 i 2017 r., Muzyka warszawskich organistów w Archikatedrze w 2017 r. Od 2015 r. pracuje jako korepetytor emisji głosu w Grodziskim Chórze Bogorya, a od 2019 r. w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej oraz w Chórze Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.